Är det inte typiskt?

Nu har Magnus stannat hemma från jobbet för att jag inte alls fått sova på nätterna + att barnen vaknar snuskigt tidigt. Då kan ju till och med en hund, 3-åring eller vilken dokusåpakändis som helst räkna ut hur natten blev.
Jo så klart, Vinga sov mest hela natten. Hon vaknade kanske 5 gånger, men somnade om tokfort igen.
Varför är det då så? Är det för att...
1: Hon känner på sig att det är tryggare med pappa hemma? (vilket inte borde stämma eftersom det då är dubbelst så stor risk att någon lägger sig på henne på natten...)
2: Vi flyttade tillbaka henne till mitten av sängen istället för nätterna innan när hon låg på ena sidan?
3: Hon kände på sig att hennes kära mor var lugnare och hade ett finare lynne, bara av vetskapen av att fadern var hemma?

Vissa saker blir man inte alls klok på, och hur ska nu Magnus förstå hur jobbigt det verkligen var föregående nätterna? Fast det kanske han redan förstått av de ca 87 sms jag skickat under nattens alla timmar ;)

Jo, dessutom tog Devin och sov längre än på evigheter, bara för att jag inte var själv på morgonen. Hånar dom mig så deras eget sätt, vill de sätta dit mig för att jag klämde fram dom till den här världen eller vad handlar det om? När sov han till halv 8 sist??
Fast jag tror att han hörde att Magnus var hemma imorse och därmed ville sova bort en stund till av dagen, passa på att vila innan en heldag emd pappa, SÅ måste det vara.
Jag tänker då inte ta det personligt, hur frestande det än må vara...

Jag håller på för fullt med min städning som inte riktigt går som tänkt. Det jag ville ha gjort var bara att få fint tills det kommer folk i morgon. Men som vanligt drar det iväg med mina projekt och nu har jag lagt ca 6 timmar på att rensa i skåp och garderober, för DET är ju jätteviktigt när man ska ha kalas, eller? Jag tror att alla gäster kommer öppna dörrar och säga "Men Mimi, vilken duktig kvinna du är! Så här fint var det inte hos Karlssons ska du veta.."

I och med att det rensas så kommer alla saker fram innan de ställs in igen. Det medför en röra som inte är av denna värld.. Så som jag kan tänka mig att det ser ut i Darins pojkrum, eller nåt...

På databordet nu t ex står ett ex antal saker som inte blivit undanplockade än. 1 ölburk, 1 tom snusdosa, 3 hårsnoddar för barn (Vet inte vad dom kommer ifrån), 1 sparbössa som ska vara i barnens sovrum, 1 kapsylöppnare, 1 kastrullock, Vingas rena strumpor, 3 dregellappar som jag inte hittat nåt bra ställe till än, förslag? och 1 stjärngossestrut.

Ska plocka bort dom sakerna nu, rensa klart resten och SEN ska jag dammsuga, torka golv, damma och det andra som var TÄNKT att göras..

Men först ska vi visa pappan i huset vilket mysigt dagis Devin går på!


Kommentarer
Postat av: Moster Kim

Haha! Du ÆR en duktig kvinna syster, men en vældigt underlig på samma gång. ;)

2007-10-12 @ 11:21:49
URL: http://kimnorge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0