Anmäler mig till VM i Snusk-Mammor!

På allvar alltså, hur snuskig är man inte som mamma? Eller är det bara jag som känner mig lätt ofräsch ibland utan att egentligen bry mig?

Innan jag fick barn hade jag t ex inte en tanke på att fånga upp en kaskadspya i händerna. Nu 2,5 år och 2 barn senare så sker det som ren reflex. Finns det hulkningar så finns det kupade mamma-händer i beredskap, men varför??
Är det inte bättre att allt hamnar på golvet, om det nu är där man är, än att man har händerna fulla av spya, barnet dränkt i spya och att golvet ändå inte slapp undan? Då skulle man kunna ta de rena händerna och lyfta undan barnet och ta hand om det och golvet direkt. På detta vis måste jag ju först tvätta mig och sen resten... Fast jag vet att det vore enklare så, så lovar jag att mina händer är i beredskap när det händer igen.

Det som hände idag tog ändå priset hos mig. Vi var på väg och skulle åka på affären. Jag och Vinga var klar och jag skulle bara ta på Devin en blöja, men så var han kissnödig. Jag hittade inte pottan så efter att han väntat i ett par minuter på flumm-mig så hann han kissa lite innan pottan kom till undsättning. Stackarn ville verkligen inte kissa på golvet så då körde han lite med de kupade händerna, och tog stöd på mitt huvud med samma händer när han satte sig på pottan. Summan av det blev alltså en MammaMimi med kiss i huvudet!! Världens snuskigaste sak för de flesta kan jag tänka mig, men på nåt sätt så blir man van vid sånt...
Så frågan var om jag skulle ta på honom blöja, slänga mig i duschen medan Devin skulle komma in i nån bra lek igen och inte vilja åka på affären, VInga skulle hitta skafferiet igen och slita ut alla ingredienser på golvet (alternativt skrika ihjäl sig om jag stängde in henne med mig i badrummet), jag barnsäkrade hela huset innan duschen så jag kunde duscha i lugn och ro eller om jag skulle förstänga vad jag hade i håret och hoppas på att ingen på affären skulle märka nåt... Ni kan ju gissa vad jag valde =D

Så, Snusk-Mamma-VM nästa då! Jag kan tillägga att mitt hår numera är rent och luktar gott!! Men om ni ser mig någonstans så rör mig inte, för ni vet aldrig vad jag varit med om under dagen med mina små sockersöta ungar =D

Kommentarer
Postat av: macknow

MEn det är väl inte så farligt att ha kiss i håret va;) Det värsta är att man, som du säger, tänker knappt på det längre. Undra hur många snorkusar (barnens) som jag kan ha på mina strumpor innan det är kväll i bland, eller hur många bajs blöjor man kan ha i en bil innan det är dags att slänga dom i soprona..Inget konstigt med det heller va?!

2008-08-05 @ 20:33:21
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0