"Gonatt lilla vän, äska dig!"....

....sa Devin till mig nu när jag la honom i sängen :) *kärlek*

Det är såna gånger jag bara vill stanna hos honom,lägga mig i hans säng och bara hålla om hårt hela natten. Det riktigt värker ibland när kärleken verkligen gör sig tillkänna så drastiskt!

Just ikväll behövde jag nog höra det lite extra mycket. Inte för att det varit någon dålig dag, tvärtom, men efter att jag följt rättegången med Arboga-Tysk-Kvinnan så behövde jag nåt stärkande.
Vilken människa! Jag kan inte avgöra om jag ser henne som skyldig eller inte, men hon är sjuk på allvar.
En frisk människa sitter inte och skrattar och hånler i en rättsal där familjen till 2 mördade små barn sitter. Skyldig eller inte, så gör man inte. Jag hoppas för hennes skull att hon är skyldig, för som hon målar in sig i ett hörn med alla lögner och ändringar eftersom hon blir förhörd så vore det jäkligt om hon var oskyldig. I så fall gör hon sig själv en sor otjänst kan man säga.
Det är så jag mår illa av att höra en människa så totalt likgiltig och empati-lös. Är hon skyldig så är det bara sån hon är, men är hon oskyldig så borde hon väl visa lite mänsklighet av något slag, eller?

Hur som helst. Trots att jag inte gillar hur media hänger ut familjer i såna här tragiska situationer, så ser jag det ändå intressant att följa denna rättegång. Det är nog för att allt är baserat på indicier och det itne finns konkreta bevis och då vill jag se hur det tillslut kommer gå. Man lär sig ju lite av det Svenska rättsväsendet och det är inte ofta man har den chansen.

Måste skriva att jag bara åt 2 hårdmackor med ost och en kaka igår kväll = Inga godsaker eftersom jag inte är så förtjust i kakor =)
Äta måste jag göra, för vi äter middag 16-16.30 och då är det fullt normalt att vara hungrig vid 20-21. Det jag vill vänja mig av med är att äta typ paj, nachos, chips, godis, kex & ost, fyllda baguetter mm bara för att det är gott.. 2 kvällar har det funkat nu, bara en livstid kvar då! =D Jobbigt värre vore det om jag var tvungen pga vikt eller välmående, men nu är det lättare när det bara handlar om att bevisa för mig själv =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0