Matkaos

Igår under middagen var ett sånt tillfälle som jag bara ville sätta igång att storböla. Inte för att maten var äcklig eller så, men vilket kaos det kan bli när man har en liten Vinga vid samma bord!

Jag hade dukat fram maten och höll på att skära Devins mat. Vinga fick lite saft så länge och självklart tömde hon ut glaset innan jag ens nått till hennes plats för att hjälpa henne med maten. Jaja, lite saft, vad gör det förutom att det kladdar som fasen....? Skar Vingas mat och blåste på den, hjälpte Devin arr hälla upp saft och så hör jag det klassiska "kloink-r-r-r-r-r-r"! Vingas tallrik låg upp och ner på golvet, med spaghetti och köttfärssås överallt... Suck...
Ny mat till henne, blåsa, skära och varsågod! När jag räckte henne tarrsiken så råkade min arm dra med flaskan med saft som stod på bordet, självklart utan kork. Saft över min mat som jag inte hunnit röra än och över hela golvet som fortfarande inte återhämtat sig från de förra attackerna!
Hmm...Fixade ny mat till mig och skulle hjälpa Vinga på med  mat på skeden. Hon blev skogstokig över det och slet åt sig skeden så att all mat åkte upp i huvudet och håret på henne. Borstade av det värsta från henne samtidigt som hon för andra gången lyckades välta ut sitt glas... Sen gick det någorlunda fint med resten av måltiden, men jäklar vad svettigt det blir ibland!!
Storebror satt hela tiden och åt fint och undrade "Gör Vinga så för?" "Gör du så för, mamma?"

Såna stunder längtar man efter en vuxen till!

Jaja, nu är det en dag senare och VInga har sovit hela natten, även jag och Magnus får son sovmorgon. Ska ta med mig barnen ut och leka eller gå på promenad. Måste ta ut lilltjejen snabbt innan hon förstör hela huset med sina kastningar av saker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0